arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۳۲۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷

آیا ضبط صدا و تصویر مسافران درست است؟ /  اوبر و لیفت با چالشی جدید مواجهند

شرکت های اوبر و لیفت اتفاق نظر دارند که باید قوانینی سرسختانه برای کنترل رفتارهای رانندگان خود تدوین کنند. قوانینی که مانع از ارسال ویدیوهای مسافران می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

شرکت های اوبر و لیفت اتفاق نظر دارند که باید قوانینی سرسختانه برای کنترل رفتارهای رانندگان خود تدوین کنند. قوانینی که مانع از ارسال ویدیوهای مسافران می شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اوبر و لیفت معتقدند رانندگان می توانند ویدیوهای مسافران را بدون اجازه پخش و به حریم خصوصی آنان تجاوز کنند، بنابراین هر دو شرکت اوبر و لیفت تاکید کرده اند که با قوانین جدید خود اجازه نخواهند داد که هیچ راننده ای اقدام به پخش ویدئوهای مسافران کند.

موضوع ضبط و انتشار فیلم هایی از مسافران اوبر و لیفت موضوع تازه ای نیست و از مدت ها پیش موجب نگرانی بسیاری از مسافران این دو شرکت است.

آخرین مورد این مشکل در اواخر ماه اکتبر به وقوع پیوست، ماجرا از این قرار بود که یک راننده صدها ویدیئو را که از طریق دوربین داشبورد خود ضبط کرده بود، منتشر کرد. مسیر خدمات وی اغلب در آریزونا بود.

آیا ضبط صدا و تصویر مسافران درست است؟ /  اوبر و لیفت با چالشی جدید مواجهند

سخنگوی شرکت اوبر در همان زمان به سرعت بیانیه داد و تایید کرد که با توجه به این که رانندگان مجاز به ثبت سواری برای اسناد امنیتی هستند، ممکن است سوء استفاده هایی نیز رخ داده باشد. اما در عین حال اوبر تاکید کرد که هر نوع پخش تصویر شخصی، صوتی یا ضبط ویدئو مسافران مساویست با نقض حریم خصوصی کاربران و در نتیجه کاملا محکوم است.  

سیاست های شرکت لیفت نیز به مقررات محلی اشاره دارد. وب سایت لیفت در این خصوص می نویسد: "لطفا در هنگام سوار شدن به  خودروهای ما به قوانین شهر و ایالتی خود در مورد دستگاههای ضبط تصویر، صدا و ویدئو توجه کنید. برخی از شهرستانها یا ایالت ها ممکن است این موضوع را مجاز بدانند، در حالی که سایر مناطق ممکن است به هیچ وجه اجازه ضبط را ندهند."

 

 

نظرات بینندگان